Jag mår lite illa men fantiserar om en klementin och lite mer kaffe, tror att det vore gott trots allt. Cigaretterna ligger framför mig och jag längtar vinterluften som strömmar mot mig i fönstret. Mannen är och köper glykos och våtservetter. Jag har gårdagens smink på mig och det är torrt i mina ögon. Vi (GG, Markus & Jag) skulle tittat film igår men det blev en radda läskiga trailers och halva Mord i Sinnet istället. Spökbarn alltså, fy fan, jag får vibraångest av bara tanken.

Ikväll har GG sin födelsedagsfest och jag har kunnat uppmana gladhet inför tillfället men har lite alkoångest redan innan jag har inmundigat något. Seriöst, konsekvenstänkandet kan faktiskt gå till överstyr ibland. Ibland känner jag mig så sanslöst pretensiös.

Här är stökigt och skitigt och jag hatar det med hela min kropp. Samtidigt så är det världsliga saker och jag borde lägga ångestenergin på annat. Det är ju bara för fan att städa och det kommer ta typ en halvtimme (exkl. disk och dammsugning). Lilla barn till att smula lera och slänga leksaker unt dylikt över allt. Har massa tyllar och pepparkaksformar och en äggdelare på vardagsrumsgolvet, jag menar s u c k.

Idag:
+duscha
+tvätta håret
+klippa luggen
+fixa lite klippklipp i håret
+hitta skärp för att dölja hålen i klänningen som jag fortfarande inte lagat
+kyla alkoholen
+smink plus ångest över vinterhy
+förvin med gölleflickorna GG&Matilda
+DANS? åh snälla dans

Fan, måste äta något idag också. Har jättesvårt med lagamatmotivationen just nu (ironiskt med tanke på att jag precis börjat tankepeppa på kockutbildning), aja det blir nog makaroner och någonting tinat.

Emma är du hemma? Ska nog ringa Göteborg och fråga vilket väder de har där! Förresten kostade bensinen 10:69 på Statoil igårkväll, på Statoil av alla dyra stället. Galet, det vill säga den var dyrare på de andra mackarna. Jet var också rättså billigt. Haha, jag ska lätt bli en bensinprisnörd.

Pussen

3 kommentarer

elin

01 Nov 2008 13:22

love you!

Klinet

01 Nov 2008 21:47

hahaha, jag läste äggledare på golvet, bah vafannn?!? Va gör den där?

Little Peaché

09 Nov 2008 22:14

Hoppas din lugg blev bra efter klippningen!



kram på dig

Kommentera

Publiceras ej